Ai inceput sa iti planuiesti procesul de optimizare pentru cuvinte cheie multiple? Daca nu, ar fi ideal sa te apuci de treaba. Daca ai un site bine dezvoltat, cu un numar mare de cuvinte cheie si domenii de interes, nu are rost sa incerci sa creezi pagini pentru fiecare dintre acestea. Creeaza-ti o strategie in jurul unor grupe de cuvinte cheie mai degraba decat in jurul unui singur cuvant.
Optimizare cuvinte cheie multiple – 8 pasi pentru o tehnica de SEO care functioneaza
Ai decis ca este timpul sa iti diversifici strategia SEO dar nu stii de unde sa incepi? Primul si cel mai important pas este sa nu te lasi inghitit de cantitatea imensa de informatie disponibila pe internet care descrie tehnici deja demodate. In SEO, trebuie sa fii intotdeauna gata sa iti schimbi strategia la fiecare schimbare de algoritm Google. Optimizarea pe cuvinte cheie multiple te scuteste de cateva probleme, una dintre ele, si poate cea mai grava – riscul de a fi penalizat. Atunci cand o pagina sau un site sunt optimizate excesiv, ele pot trece drept spam. Alege sa lucrezi cu o strategie bine pusa la punct in loc sa folosesti tehnici deja periculoase : densitate prea mare de cuvinte cheie, ancore prea multe pe cuvantul cheie tinta etc. Trebuie mentionat de la inceput ca fara o strategie clara, nu poti avea succes. Tehnicile whitehat de SEO inseamna multa munca de cercetare si multa planificare. In doar cativa pasi, iti expunem cum poti incepe sa iti diversifici sfera de cuvinte cheie si sa optimizezi pentru mai multe cuvinte cheie din aceeasi nisa.
1 Porneste de la cuvantul cheie pentru care iti optimizai deja paginile.
Fa o scurta analiza a competitiei pe acest cuvant cheie si pe volumul de cautari.
Sfatul nostru: este de preferat sa incepi sa iti schimbi strategia de SEO de la un cuvant cheie care da deja rezultate bune pentru a putea monitoriza mai usor efectul.
2 Avand deja clar stabilit cuvantul cheie de la care vrei sa pornesti, incepe prin a folosi Keyword Planner de la Google.
Introdu cuvantul cu care doresti sa incepi si asigura-te ca setarile de limba si locatie sunt cele corecte. Apasa butonul de Search for Keyowrds and Ad group ideas.
3 In ecranul urmator Google iti va oferi o serie de cuvinte strans legate de cuvantul cheie de la care ai pornit.
Noteaza-le si selecteaza cateva dintre acestea. Odata selectata o serie de noua cuvinte, repeta procesul cu fiecare dintre acestea.
Sfatul nostru: pentru a lucra cu optimizare pe cuvinte cheie multiple este important ca acestea sa fie specifice. Nu lasa volumul relativ mic de cautare sa te influenteze. Atunci cand o pagina este optimizata pe mai multe cuvinte cheie, volumele se cumuleaza.
4 Limiteaza-te la o lista de 4-5 cuvinte cheie.
De ce? Pentru ca in caz contrar, risti sa supraoptimizezi si continutul tau va inceta sa mai para natural ceea ce este taxat si de Google si de utilizatori. Deschide un file de notepad si salveaza aceste cuvinte pentru mai tarziu.
5 Este timpul sa folosesti cuvintele cheie pe care le-ai ales.
Incearca sa introduci macar jumatate dintre acestea in titlul paginii fara a il face sa sune fortat.
Sfatul nostru: optimizarea pentru cuvinte cheie multiple nu inseamna folosirea sinonimelor. Atunci cand incerci sa folosesti o serie de sinonime intr-un singur H1 cu siguranta vei optine copy care nu suna de loc natural.
6 Foloseste-ti creativitatea, testeaza rezultatele.
Incearca mai multe variante de titluri pana cand gasesti ceva care functioneaza din punct de vedere SEO dar este in acelasi timp atractiv. Un exemplu de astfel de titlu: Tehnici de SEO care functioneaza – optimizare pe cuvinte cheie multiple. Dupa cum ai ghicit probabil, cuvintele cheie aici sunt SEO, optimizare si cuvinte cheie integrate intr-un mod natural care trezeste interesul cititorului.
7 Continua sa folosesti cuvintele cheie alese in continutul paginii.
Nu spama, desi acesta nu mai este un factor important pentru algoritmul Google, densitatea de cuvinte cheie pana in 2% este perfecta. Ideea este ca textul sa fie natural, iar cuvantul cheie sa nu apara afara din context.
8 Repeta tehnica folosita in titlu pentru meta description.
Integreaza toate cuvintele cheie alese in mod natural.
Sfatul nostru: este intotdeauna o idee buna sa colaborezi cu un copywriter. Acesta va lua cuvintele cheie si le va transforma in texte de calitate iar calitatea este in prezent unul dintre cei mai importanti factori de ranking.