BrandingNITE REVIEW

AM FOST, AM VAZUT, NE-A PLACUT

Am aflat de BrandingNite pe Facebook, ceea ce demonstreaza din nou ca reclama pe facebook este inca o strategie mai mult decat eficienta , in mod special pentru events. Daca as fi citit o singura data despre aceasta initiativa, ne-ar fi scapat total printre celelate sute de puncte din programul lunar si nu am fi ajuns sa ne bucuram de o gura de aer proaspat in branding-ul romanesc.

Si pentru ca nu putem sa ne abtinem, trebuie sa subliniem aplicatia practica a remarketing-ului. Ne-au trebuit 5 afisari ale anuntului ca sa cumparam in sfarsit bilete. Si asta nu pentru ca nu eram interesati, ci pentru ca si oamenii din agentii sufera de acelasi short attention spam ca si consumatorul. 

Si pentru ca am fost in egala masura entuziasti si curiosi sa vedem cum se desfasoara evenimentul, am facut toate eforturile sa fim bine reprezentati de principalele  forte creative din spatele echipei:  Gabriela si Bianca  Managing Partners CreativeFive si Alex, Founder & Head Chef la FoodtasticTeam.RO.  Un trio de Graphic Designers, Front End Developers, Social Media Experts si Branding Enthusiasts cu care chiar ne mandrim.

 

Cu cine si despre ce a fost BrandingNite

Prezentarea eventului in mediul online a fost bine gandita, in sensul ca s-au preocupat sa se asigure ca cei interesati pot consulta programul din timp. O strategie buna, mai ales in conditiile in care genul asta de evenimente nu sunt tocmai ceva obisnuit pe piata romaneasca.

Chiar si asa, avem convingerea ca o parte din participanti au ajuns la Terra Events Hall, locul unde a fost organizat evenimentul, fara sa fie siguri la ce sa se asteapte. Nu o spunem cu nici o urma de aroganta, pentru ca ne numaram printre acestia. Am ajuns in sala fara sa stim exact sub ce format se vor prezenta panel-urile mentionate in program, sau ce inseamna anumite puncte din acesta.

Pe scurt, a fost vorba despre 3 panel-uri sub forma de interviu si cateva zone de activitati in sala, puse la punct de brand-urile participante. Vorbitorii au fost oameni cu greutate in industrie si, spunem noi, alesi foarte bine pentru diversitatea de opiniile pe care le-au reprezentat. Au vorbit Razvan Patrascu de la Firestarter, Andrei Carcea de la Studio Kort si Adrian Docea de la Heraldist & Wondermarks.

Brandurile care au participat in zonele interactive au fost Jidvei, cu un panou WHO ARE YOU pe care participantii au fost invitati sa scrie cu markere aurii, Rebels and Rulers: 1st Global Forum for Open Branding cu un videobooth pus la dispozitie de Photo Snacks si Brandingmag.  Snacks-urile au fost de la NativeBox, cafeaua de la 5 to GO. Virgin Radio au venit cu un playlist excelent si s-au ocupat de after party.

Am raspuns la intrebarea CINE? Pentru partea cu DESPRE CE este mult mai complexa si se poate scrie mult pe subiect. Raspunsul simplu il gasim in numele evenimentului.

Premiza de la care a pornit initiativa este modul in care branding-ul este prost inteles in Romania. Confundat adesea cu advertising-ul sau considerat o fita, branding-ul nu este, in opinia unuia dintre participanti “pentru start-up-uri”.

Nu este o opinie pe care o impartasim. Este adevarat ca un start up nu va avea bugetul pentru a lucra cu unul dintre veteranii branding-ului din Romania, dar intr-un domeniu in plina dezvoltare, optiunile sunt peste tot atunci cand esti dispus sa le cauti. De ce nu branding pentru start up-uri, realizat de start up-uri de branding?

Cu exceptia acestei opinii cu care nu putem sa ne aliniem, vorbitorii au fost in mare parte extrem de interesanti, articulati si evident pasionati de subiect. La capitolul pasiune in mod special, trebuie sa il mentionam pe Adrian Docea care a lasat o impresie extraordinara dupa panel. Ne permitem sa il citam:

“Daca esti pasionat de branding, gasesti solutii sa faci ceea ce iti place. Iesiti la vanatoare!”

ROMANIAN DESIGN COUNCIL – era si timpul

Ultimul panel al serii a fost sustinut de Razvan Patrascu, care s-a reintors (in primul panel a participat alaturi de Studio Kort) pentru a vorbi despe planuri ceva mai complexe.  Initiativa Romania Design Council isi propune sa trateze in mod special probleme presante sociale prin DESIGN THINKING.  Este ceva de care societatea are mare nevoie in acest moment iar proiectul in sine, a carui identitate va fi dezvoltata pe parcursul anului 2018 este un efort colectiv, deci participarea este libera. 

Razvan a descris ceea ce urmeaza sa se intample in 2018 drept un Call to Arms, deci designeri si branding experts, uniti-va!

 

FELICITARI ORGANIZATORILOR, BRANDINGMAG

Personal, ne-am bucurat sa vedem astfel de evenimente si adunari de oameni creativi din ce in ce mai dese in Bucuresti si in tara. BrandingNite a fost un prim pas dar organizatorii promit ca acesta este doar inceputul.

Este o incercare de a educa si a rezolva cateva dintre problemele unei parti subdezvoltate a industriei, branding-ul.  Noi speram ca initiativa sa se traduca in servicii mai accesibile pentru startup-uri, pentru ca aceasta este sfera in care se invarte si echipa Creative Five. 

Avem tot ce ne trebuie sa incepem sa construim brand-uri frumoase in tara, trebuie doar sa indraznim sa iesim din red ocean catre infinitul blue ocean unde asteapta adevaratele oportunitati.

 

Share This